השר בן צור: "להעביר רפורמה מרוככת צעד-צעד"

אסתי פלד No Comments on השר בן צור: "להעביר רפורמה מרוככת צעד-צעד"

שר העבודה יואב בן צור: "ברור שהדברים שנאמרו בזמנו ע"י לוין היו קפיצה להר גבוה והיה אפשר לעשות את זה יותר באיטיות. אי אפשר הכל בבת אחת"

השר יואב בן צור צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר העבודה יואב בן צור, שוחח הערב (חמישי) עם בצלאל קאהן ואבי בלום ב"פילפוליטיקה" והתייחס לרפורמה המשפטית ולתקציבי הישיבות ומוסדות החינוך.

על הרפורמה: "אני לא חושב שהרפורמה הלכה לעולמה, כמובן שלא תהיה כמו הרפורמה של לוין אלא יותר מתונה אבל רפורמה תהיה. הכל בדיונים. אנחנו המפלגות החרדיות לא מובילים את הרפורמה. אנחנו נעשה מה שההסכמים הקואליציוניים אומרים. הרפורמה מובלת ע"י הליכוד. אנחנו רק מצטרפים".

בן צור מתח ביקורת על שר המשפטים: "ברור שהדברים שנאמרו בזמנו ע"י לוין היו קפיצה להר גבוה והיה אפשר לעשות את זה יותר באיטיות. אי אפשר הכל בבת אחת. היינו יכולים להעביר משהו אחד שמועיל לציבור באופן ישיר ולצד זה משהו שמועיל לעבודת הממשלה ואני חושב שזה היה עובר יותר טוב. רצו לעשות הכל בבום אחד. אני חושב שזה לא נכון".

עם זאת, הוסיף: "פסקת ההתגברות זה הדבר היחיד שיכול לעזור לציבור שלנו וגם לטובת ציבורים אחרים. אם יודעים לעשות את זה בצורה אחרת, חכמה, בסדר. בממשלה יש רוב שרוצה להעביר את הרפורמות". על מינוי הנציגה לוועדה לבחירת שופטים: "אני חושב שבהצבעה החשאית היו כאלה שעשו חשבונות אישיים שפגעו בקואליציה".

על המחאות האלימות נגד הממשלה: "תמיד יהיה מיעוט שימשיך להפגין, זה ציבור שלא רוצה את הממשלה הזו. אבל בהתחלה הצליחו להביא מאות אלפי אנשים בהפחדה שהמדינה מתפרקת ולאט לאט רואים שלא כצעקתה. ולכן אני חושב שאם יעבירו הכל לאט לאט המצב יהיה טוב יותר".

על ההפגנות בתוך השכונות: "גם אם אתה רוצה להפגין נגד שר, מה אשמים השכנים שלו? מי מתיר לאנשים להגיע לשכונות המגורים?"

על התקציבים לעולם התורה ומוסדות החינוך: "הבאנו כספים תוספתיים מכל הבחינות. הבאנו סכומים נאים. צריכים בהחלט להתחשב בהורים שמשלמים תשלומים גבוהים ואסור לתת לזה להתגלגל לטובת מנהלי המוסדות. סיפר לי אבא לכמה ילדים שמשלם 5,000 שח בחודש לחיידר. עמדנו על כך שהתקציב לסמינרים יועיל להורים. מדובר על סביבות 8,000 ש"ח לשנה לתלמידה. אני מדגיש שזה תקציב רק לאלה שלומדות במסגרת מה"ט, בערך 4,900 בנות. בנוסף אנחנו מעבירים כסף לסמינרים עצמם".



0 תגובות